Тип урока: повторительно-обобщающий урок с использованием икт, урок-путешествие. Цели урока




Скачать 40.94 Kb.
НазваниеТип урока: повторительно-обобщающий урок с использованием икт, урок-путешествие. Цели урока
Дата публикации17.11.2014
Размер40.94 Kb.
ТипУрок
5-bal.ru > Информатика > Урок
ТЕМА: «ЛОНДОН»

КЛАСС: 5

Замарина Светлана Юрьевна

Тип урока: повторительно-обобщающий урок с использованием ИКТ, урок-путешествие.

Цели урока: обобщение материала о столице страны изучаемого языка, развитие навыков устной речи, систематизация изученного материала, расширение активного словарного запаса, отработка коммуникативных навыков, стимулирование познавательного интереса.

Учебно-методическое обеспечение: УМК “Enjoy English” для 5 класса, М.З. Биболетова, изд. «Титул», 2012; SMART телевизор; фильм о Лондоне; компьютер; мультимедийный проектор, мультимедийная презентация «London», презентация включает в себя наглядные материалы и звуковое сопровождение урока; презентации, подготовленные обучающимися.

Ход урока

1. Организационный момент.

T: Good morning, glad to see you! How are you today?

Cl: We are fine, thanks. And how are you?
T: I’m fine, thank you. Sit down, please.
T: Who’s on duty today?

P: I’m on duty today.

T: What date is it today?

P.: Today is ……

2. Введение темы урока.

Today we are going to speak about the capital of England. Would you like to visit it? So let’s start our lesson.

3. Фонетическая зарядка. 

T: Let’s start our lesson with English sounds. Look at the display. Read the sounds and the words after the speaker. (учащиеся повторяют звуки и слова, появляющиеся на экране)

[ju] – beautiful, museum, new, future, usually

[a:] – park, postcard, partner, art,

[Λ] – London, much, lovely, country, blood

[æ]- capital, gallery, fantastic, family, travel

[eə] – square, where, there, care

[i:] – see, meet, week, sea

[] - church, century, channel,

[Ɵ] – cathedral, third, 12th

T: What city is the capital of the United Kingdom?

P: The capital of the United Kingdom is London.

T: There are many interesting places in London. Repeat after me. (слайд с названиями достопримечательностей Лондона)

Trafalgar Square
Big Ben

Tower Bridge

The Tower of London
The Houses of Parliament
Westminster Abbey
The River Thames
The British Museum

St. Paul’s Cathedral


3. Совершенствование навыка подготовленной монологической речи.

Представление мультимедийных презентаций по теме “A Voyage to London”, подготовленных обучающимися.   Обучающимися представляют заранее подготовленные рассказы о достопримечательностях Лондона, сопровождают рассказ слайдами и иллюстрациями.

Презентация 1 (Подготовлена обучающимся)

P1: London is the capital of Great Britain. The most important parts of London are "The City", the West End, the East End and Westminster. "The City" is the business and financial heart of the country. There are many big banks and offices there. The West End is the richest part of London. There are theatres, cinemas, large museums and big shops in the West End. There is Hyde Park here. It is a very beautiful park. Many workers live in the East End. Most of the government buildings are in Westminster. 

Презентация 2 (Подготовлена обучающимся)

P2: Most of the government buildings are in Westminster. On the bank of the River Thames you can see the Houses of Parliament. It is also called the Palace of Westminster. Now it is the seat of the British Parliament. There are two chambers in British Parliament: the House of Lords and the House of Commons The Houses of Parliament have two towers: the Clock Tower “Big Ben” and the Victoria Tower with the British flag on the top..The famous clock Big Ben stands near the Houses of Parliament. It is one of the most famous clocks in the world. Big Ben is really a big bell. It is named after Sir Benjamin Hall, London Commissioner of Works. This is one of the famous English sightseeings. People all over the world come here to see it.

Презентация 3 (Подготовлена обучающимся)

P3: Buckingham Palace is near the Houses of Parliament. It’s the London home of the Queen. Now there is a museum on the ground floor. Buckingham Palace is the place where British kings and queens live when they are in London. Important visitors often go to the Palace and meet Queen Elizabeth and the royal family. A lot of tourists come to Buckingham Palace every day to see the Changing of the Guards. Tourists in London always want to visit The Buckingham Palace. This is the residence of English royal family. When the Queen is in London, she stays in Buckingham Palace and there is a flag on the top.

Презентация 4 (Подготовлена обучающимся)

P4: Tower Bridge was built in 1894. It is one of the famous bridges across the Thames. It is next to the Tower of London. You can also see Big Ben and the Houses of Parliament from Westminster Bridge. It opens and ships go up and down the River Thames. Tower Bridge is one of the oldest bridges in London. Now this is a historical monument.

Презентация 5 (Подготовлена обучающимся)

P5: Westminster Abbey is a symbol of England. It was built in 1065. The coronation of all British Kings and Queens takes place here. Some famous English people are also buried here.
Saint Paul’s Cathedral is the most important religious place of London. It was built many centuries ago by English architect Sebastian Wren. This is a huge and beautiful building.

Презентация 6 (Подготовлена обучающимся)

P6: Trafalgar Square is a geographical center of London. It’s the largest among London’s squares. On the column in the centre there is a statue of Admiral Nelson who had to fight the French at the Battle of Trafalgar in 1805. There are also two large fountains here. Many Londoners and tourists like to have a rest here and enjoy the sight. The National Gallery is not far from here. The main building of Trafalgar Square is the National Gallery. It has a fine collection of European paintings.

Презентация 7 (Подготовлена обучающимся)

P7: The Tower of London is the oldest monument in London. It has a long and cruel history. It is a group of buildings: the White Tower, the oldest part of the Tower of London, and the Bloody Tower which has a history of blood. The Tower of London is the oldest museum now. It was founded in the 11th century by William the Conqueror. It was a fortress, a castle, a prison and a zoo. There are always black ravens in the Tower. People look after them very well, as they believe that London will be rich as long as ravens live there. The Tower is guarded by Beefeaters.

4. Физкультминутка.

T: And now I want you to relax.

Giraffes are tall, with necks so long.

(Stand on tip toes; raise arms high up into the air)

Elephants' trunks are big and strong.

(Make trunk with a hand and an arm)

Zebras have stripes and can gallop away,

(Gallop around in a circle)

While monkeys in the trees do sway.

(Sway back and forth)

Old crocodile swims in a pool so deep,

(Pretend to swim)

Turtles in the sun go to sleep.

(Lay head on hands and close eyes)

 

5. Просмотр фильма и аудирование по теме «Путешествие по Лондону».

6. Развитие навыков неподготовленной монологической речи, работа в группах.
T: We visited a lot of interesting places in London today. What would you tell your friends about London? Divide into the groups of 4-5 pupils and make short stories.
(Каждая группа готовит рассказ о путешествии в Лондон, затем один из обучающихся от каждой группы представляет получившийся рассказ).

7. Домашнее задание.
Написать сочинение на тему “My Trip to London”.

8. Итог урока.
T: Our lesson is over. Did you like our trip to London? Would you like to visit London in real life? Thank you for your active work at the lesson.
(Учитель подводит итог урока, оценивает работу обучающихся).

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Тип урока: повторительно-обобщающий урок с использованием икт, урок-путешествие. Цели урока iconТема урока: путешествие в страну выученных уроков тип урока: повторительно-обобщающий....
Имя числительное (понятие о части речи, разрядах, изменении числительных, морфологических особенностях и синтаксических)

Тип урока: повторительно-обобщающий урок с использованием икт, урок-путешествие. Цели урока iconУрок – пара Тип урока
Тип урока: Комбинированный урок: повторительно обобщающий с элементами проверки знаний

Тип урока: повторительно-обобщающий урок с использованием икт, урок-путешествие. Цели урока iconТема: “Let’s have a birthday party”
Тип урока: комбинированный урок (повторительно-обобщающий, отработки умений и навыков)

Тип урока: повторительно-обобщающий урок с использованием икт, урок-путешествие. Цели урока iconУрок 49. Тема урока: повторительно-обобщающий урок «Путешествие по Древней Греции»
Продолжить формирование умений работать с исторической картой, логически мыслить, делать выводы, обобщать, высказывать свою точку...

Тип урока: повторительно-обобщающий урок с использованием икт, урок-путешествие. Цели урока iconМарина Витальевна «Путешествие с Клио начинается!»
Тип урока: повторительно-обобщающий по разделу «Древний Восток» в форме исторической игры для учащихся 5-х классов

Тип урока: повторительно-обобщающий урок с использованием икт, урок-путешествие. Цели урока iconКонспект урока с использованием икт, технологии развивающего обучения...
Тип урока: урок ознакомления с новым материалом + урок применения знаний и умений

Тип урока: повторительно-обобщающий урок с использованием икт, урок-путешествие. Цели урока iconТема интернет – урока «Голосуем за жизнь!» Девиз урока: «Имеем право знать! Тип урока
Тип урока: интегрированный урок (спаренный урок (90 минут) –в ходе плановых занятий по информатике и икт)

Тип урока: повторительно-обобщающий урок с использованием икт, урок-путешествие. Цели урока iconОткрытый мини-урок
Тип урока: урок с использованием приёмов технологии развития критического мышления и икт

Тип урока: повторительно-обобщающий урок с использованием икт, урок-путешествие. Цели урока iconТребования к оформлению плана-конспекта
Тсо, урок практической работы, комбинированный урок, повторительно-обощающий урок или указать нетрадиционный тип урока

Тип урока: повторительно-обобщающий урок с использованием икт, урок-путешествие. Цели урока iconУрока: повторительно-обобщающий Вид урока
Урок русского языка в 11 классе по теме: «Подготовка к егэ. Грамотная речь как показатель культуры человека»


Учебный материал


При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
5-bal.ru